Uudised

Kuidas läks Teeninduskvaliteedi 1. eluaasta?

 

Uus aasta on käes ning on õige aeg teha kokkuvõtteid ja plaane järgnevaks perioodiks. Teeninduskvaliteedi jaoks oli 2016. aasta eriti oluline, sest tegemist oli meie esimese eluaastaga. Kuidas meil läks ja millised on plaanid järgnevaks aastaks?

Võib-olla paljud ei teagi, kuid 2016 oli meie tegutsemise esimene tõsine aasta. Selles mõttes on hästi põnev olnud, sest iga päev oli uus. Justkui põnev seiklus, kus kunagi ei tea, mis päev toob!

Kontaktide loomise aasta

Nädalad olid erinevad ja varieeruvad – mõnel nädalal oli äärmiselt palju tööd, mõni oli rahulikum. Üldiselt võib siiski öelda, et keskmiselt oli tegu töise ja tempoka aastaga, mis koosnes töötamisest, kontaktide loomisest ja endale tee rajamisest Eesti maastikul.

Meil on kaks peamist tegevussuunda – kelnerite rent ning kelnerite koolitamine. Hea on tõdeda, et mõlemas suunas on tööd olnud piisavalt ja meid teatakse üha rohkem. Esimene aasta on ikka turule sisenemise aeg ning tuntuse, maine ja teadlikkuse kasvatamine võtavad aega, kuid sellega, mis tehtud sai, oleme väga rahul.

Ettevõtlusmaastik on meie jaoks uus

Teenindusvaldkonnas tunneme end enesekindlalt, oleme ju selles osas spetsialistid. Teenindust aga ettevõtlusega siduda on hoopis teine teema, sest ettevõtlusmaastik on meie jaoks uus. Selles vallas kombime ja areneme ning tunnen, et oleme 2016. aastal eriti palju õppinud ja kasvanud. Kindlasti üks suuremaid väljakutseid on olnud julgus suurelt unistada ja asjadele laiemalt vaadata.

Tiitel Aasta Kelner 2016

Lisaks kelnerite rendile ja koolitustele jäi käesolevasse aastasse ka tiitli Aasta Kelner 2016 võitmine. Ühelt poolt oli see au mulle endale, kuid teisalt kindlasti ka kvaliteedimärk meie klientidele, meeskonnale ja koostööpartneritele, sest näitab selgelt, et me teame, mida teeme, millest räägime ja kuidas koolitame.

Jõulude ajal otsustasime e-kaartide asemel saata välja traditsioonilised postkaardid. Meeldivalt üllatav oli tõdeda, et koostööpartnereid, kellele kaarti saata, kogunes lausa 60. Mulle tundub, et esimese aasta kohta on seda päris palju, sest seal nimekirjas polnud ju kõiki, vaid ikka suuremad, peamised ja tähtsamad. Oleme rahul, et juba esimese aastaga saavutasime seisu, kus meie ümber on nõnda palju toetajaid, kaasaelajaid ja partnereid.

Inimestel mitmesugust suhtumist

Sel aastal oleme püüdnud võimalikult palju rääkida nii kelneri kui baarmeni töö olulisusest, väärtusest ja väärikusest. Näeme, et Eesti ühiskonnas ei väärtustata kelnereid piisavalt, kuigi tegelikult on töö austusväärne, raske ja väljakutsuv. Sel teemal oleme teinud mitmeid artikleid, võtnud sõna üleriigilises meedias ning toetanud parema suhtumise tekkimist.

Just ühel hiljutisel jõulupeol baarmenina olles tajusin, et suures pildis on kahte sorti inimesi – ühed, kes suhtuvad baarmeni austusega ja teised, kelle jaoks on baarmen lihtne teenindaja. Terve õhtu inimesi jälgides näen, kuidas nad muutuvad ja milline on nende tegelik hoiak, sest teadupäralt muutuvad paljud alkoholi saades oluliselt vabamaks, võttes eest viisakuse-maskid. See, mida ma aga tajun, alati meeldiv pole, sest maskide alt koorub välja üleolek ja negatiivsus. Kahjuks ka kurbus, sest sageli need, kes ei pea minu ametist lugu, on õnnetud tõenäoliselt ka oma töö osas.

Loomulikult pole kõik sellised, leidub ka väga viisakaid, kes austavad teenindavat personali. Loodangi, et saame muuta suhtumist kelneritesse ja baarmenidesse aina positiivsemaks, sest igaühe amet on austamist väärt. Mis pealtnäha tundub lihtne, seda sageli üldse pole.

Tuleb murranguaasta

Järgmiselt aastalt ootame murrangut. Esimesel tegutsemisaastal saime piisavalt eeltööd teha, kontakte luua ja vundamenti ehitada ning järgmisel võiks suuri tegusid tulla. Eks see on ikka nii, et tulemused on võrdväärsed töö panusega, kuid energiat, motivatsiooni ja ideid meil jätkub!

Soovime arendada oma kelnerite rendi poolt ning värvata meeskonda uusi kelnereid, kes kõik käiksid vähemalt paar korda kuus cateringi tegemas.
See avardab kelneri silmaringi! See on meie koolituste üks osadest. Ise peab tahtma kelnerina areneda! Nagu juuresolevalt pildilt võib näha, siis Teeninduskvaliteedi pikem ja kaugem eesmärk on ikkagi pöörata kelneri suhtumist kelneri töösse keskjoonest ülesse poole, mis omakorda suurendab ka kelneri kvaliteeti. Saame aru, et see on suur plaan, kuid sihid peavadki kõrged olema.img_3155

Koolitamine on jätkuvalt aktuaalne

Plaanime rohkem koolitada nii ettevõtetes kui ka noorte seas. Uusi restorane avatakse sageli, konkurents kasvab ning silma paistmiseks ja muutuval maastikul silma jäämiseks ei piisa ainult heast söögist. Inimeste teadlikkus kasvab ja vajadus kelnerite koolitamise järgi suureneb.

Tiimi suurendamine ei ole kerge töö, sest kus neid tasemel kelnereid ikka üle on. Seetõttu võtamegi eesmärgiks tutvustada noortele kelneriametit ja neile ka esimesed koolitused ära teha. Teeme seda nii üleriigilisel kui ka kogukondlikul tasandil.

Korraldame uutmoodi kutsevõistluse

Lisaks rendile ja koolitamisele korraldame maikuus ka kelnerite võistlused, kuhu loodame saada lausa rahvusvahelist osavõttu. Soovime seda teha teistsuguse kui tavapärased kelnerite võistlused, astuda välja kinnistunud raamidest ja standarditest. Kutsuda kokku  palju eriala inimesi, olgu selleks siis kelnerid, baarmenid, baristad, sommeljeed või näiteks ka toitlustusettevõtte juhid ja maaletoojad. Et neil oleks kord aastas koht, kus kõik kokku saada ja oma mõttekaaslastega ideid ja teadmisi vahetada. Et iga osaleja tunneks peale kahepäevast Kelnerite Festivali, et ta on midagi meie valdkonnast juurde õppinud ja kogemuse võrra rikkam.

Lisaks toimub Toidumessi raames taaskord Aasta Kelneri võistlus, kuhu arvatavasti lähen ka tiitlit kaitsma, sest nagu ka varasemaski postituses olen kirjutanud, et mulle meeldib võistelda. See toob mugavast tsoonist välja ja arendab tehnilisi oskusi. Kindlasti osaleb Teeninduskvaliteedi meeskonnast seal samuti mitu inimest, aga sellega tegeleme sügisel.

Usume, et 2017 tuleb veel ägedam, kui seda oli 2016!

Timo Kübar
Teeninduskvaliteet OÜ

Tunnuspildi autor Siim Iro

Log In

Create an account