Uudised

Aasta Kelner 2016 on Teeninduskvaliteedi juht Timo Kübar

 

Tänavusel Toidumessil toimus pärast kaheaastast pausi taas kelnerite kutsevõistlus, mille võitis Teeninduskvaliteet OÜ üks juhtidest ja koolitaja Timo Kübar.

“See on minu jaoks loomulikult väärt tunnustus ja kindlus, et oskan seda, mida õpetan. Võtsin kelnerite võistlusest osa 4. korda ja esikoha peale minek oli mul silme ees juba võistlust alustades,” tunnistab Timo Kübar ja lisab, et teenindusvaldkond on väga mitmekülgne ning koolitamisel peab olema laiade teadmistega. Praegune tunnustus tuli tema sõnul õigel ajal, sest vaeva on selle nimel nähtud korralikult. Esikoht ja Aasta Kelneri tiitel on tõestuseks nii temale, praegustele kui uutele klientidele ja koostööpartneritele, et Timo teab, mida räägib, koolitab ja teeb.

Teenindus- ja kelnerivaldkonnas on kõige tähtsamad kogemused ja teadmised, kuid harjutamist on ikka vaja. Intensiivne ettevalmistus kutsevõistluseks kestis tal umbes kaks nädalat, mil koos sõprade, kolleegide ja isegi konkurentidega harjutati. “Eesmärgipärane harjutamine toob tulemusi!” teab ta nüüd.

“Mõnda asja sain harjutada rohkem, teist vähem. Oma salvrätikute voltimise plaani sain paika alles näiteks võistlusele eelnenud õhtul,” meenutab ta. See takistuseks või komistuskohaks aga ei osutunud, vastupidi – mooduli maksimumpunktidele lisaks sai Timo “Parima salvrätikute voltija” eriauhinna.

“Olin suhteliselt enesekindel kogu võistluse jooksul, kuid siiski oli ka selliseid kohti, kus teadsin, et tegin vigu. Mõned nüansid kelneritöös lihtsalt sobivad ja meeldivad rohkem kui teised,” tõdeb ta.

Kelnerite võistlus koosnes mitmest moodulist:
• veini valamine 6 klaasi võrdselt esimese korraga (hiljem klaase täita ei tohi);
• salvrätikute voltimine (võistlejad võisid kasutada omaloomingut ja fantaasiat, kuid 10 minuti jooksul tuli voltida 10 salvrätikut);
• kokteili valmistamise moodul, kus valmistada tuli 3 identset kokteili nimega „Champagne Cocktail“
• tordi lõikamine paarituks võrdseks tükiks, taldrikule tõstmine ja serveerimiseks ette valmistamine;
• püstijala vastuvõtt koos laua ja abilaua ettevalmistusega, teenindus koos vahuveini valamise ja presenteerimisega ning suupistete pakkumine.

“Kui paljusid neist asjadest saab harjutada, siis näiteks püstijala vastuvõtu teenindamises tuleb kelneri kogemus ja suhtlemisoskus eriti esile. Just suhtlemine on teeninduse juures väga oluline!” selgitab Timo Kübar, kes tundis end selles moodulis hästi ja kindlalt.

Timo tunnistab, et talle võistlemine meeldib, sest siis on põhjust igapäevaselt tehtavaid toimetusi arendada, rohkem pingutada ja mõnusat enese proovilepanekut nautida.

Kevadel 2017 tuleb uus kelnerite võistlus

Kelnerite Võistlused toimusid 2016. aastal Toidumessi raames 20. korda. Viimased kaks aastat võistlust ei korraldatud, sel aastal jätkati traditsiooniga. Osalejaid oli 10.

Kuna Eestis rohkem kelnerite võistlusi ei toimugi, otsustas Teeninduskvaliteedi meeskond ise 2017. aasta kevadel kelnerite võistluse korraldada. “Ootame sinna nii noori alustajaid kui ka vanemaid tegijaid. Loodetavasti tuleb võistlejaid ka välismaalt, muutes selle rahvusvaheliseks ja taseme kõrgemaks,” jagab Timo maikuus toimuva ürituse tagamaid.

Timo Kübar rõhutab, et kelnerite jaoks on võistlemine oluline, sest see paneb oskused proovile, innustab harjutama ja annab rohkelt uusi kogemusi. “Eestisisesed võistlused on heaks hüppelauaks välismaistele. Seetõttu peaksid kõik kelnerid neist osa võtma!” ütleb koolitaja ja Aasta Kelner 2016.

Täpsem info maikuus 2017 toimuva kelnerite võistluse kohta saab Teeninduskvaliteet.ee kodulehelt.

 

Usutles Getter Orusalu – Kirjutaja OÜ
Pildi autor Tiit Mõtus

Log In

Create an account